Frederick Calvert yahut bilinen adıyla 6. Baron Baltimore (1731 - 1771), babasının aksine siyasete ilgi duymayan ve yaşamını savruk harcamalar ve skandallarla geçirmeyi tercih eden bir İngiliz asilzadesiydi. Babasının vefatı sonrası Amerika´nın Maryland Eyaleti´nin Özel Valiliği´ni miras alarak büyük bir gelir elde eden Baltimore, buradan ve diğer mülklerinden gelen aylık 10.000 sterlinle masraflı yaşamını idame ettiriyor ve sosyetede sivriliyordu. 1768 yılında güzelliğiyle meşhur şapka satıcısı bir kadını kaçırıp tecavüz etmekle suçlanarak mahkemeye çıkarılan Baltimore, burada jüri tarafından suçsuz bulunup beraat ettirilse de kamu baskısından kurtulamamış ve çareyi İngiltere´yi terk etmekte bulmuştur. Bu ayrılık sonrası bir daha İngiltere´ye dönmeyen Baltimore, uzun süre farklı ülkelerde seyahat ettikten sonra 1771 yılında, henüz 40 yaşındayken Napoli´de hayatını kaybetmiştir. Sağlığında sık sık seyahat eden Baltimore, sanatçı Francis Smith eşliğinde İstanbul´a da ayak basmış, şehirde kendi haremini kurduğu söylentileri yayılıncaya kadar da burada yaşamıştır. İstanbul ve Türkler hakkında kapsamlı bilgiler ihtiva eden seyahatnamesi ise Smith´in çizimleriyle desteklenerek, 1767 yılında Londra´da yayınlanmıştır.
London 1769, 39x50 cm
Frederick Calvert yahut bilinen adıyla 6. Baron Baltimore (1731 - 1771), babasının aksine siyasete ilgi duymayan ve yaşamını savruk harcamalar ve skandallarla geçirmeyi tercih eden bir İngiliz asilzadesiydi. Babasının vefatı sonrası Amerika´nın Maryland Eyaleti´nin Özel Valiliği´ni miras alarak büyük bir gelir elde eden Baltimore, buradan ve diğer mülklerinden gelen aylık 10.000 sterlinle masraflı yaşamını idame ettiriyor ve sosyetede sivriliyordu. 1768 yılında güzelliğiyle meşhur şapka satıcısı bir kadını kaçırıp tecavüz etmekle suçlanarak mahkemeye çıkarılan Baltimore, burada jüri tarafından suçsuz bulunup beraat ettirilse de kamu baskısından kurtulamamış ve çareyi İngiltere´yi terk etmekte bulmuştur. Bu ayrılık sonrası bir daha İngiltere´ye dönmeyen Baltimore, uzun süre farklı ülkelerde seyahat ettikten sonra 1771 yılında, henüz 40 yaşındayken Napoli´de hayatını kaybetmiştir. Sağlığında sık sık seyahat eden Baltimore, sanatçı Francis Smith eşliğinde İstanbul´a da ayak basmış, şehirde kendi haremini kurduğu söylentileri yayılıncaya kadar da burada yaşamıştır. İstanbul ve Türkler hakkında kapsamlı bilgiler ihtiva eden seyahatnamesi ise Smith´in çizimleriyle desteklenerek, 1767 yılında Londra´da yayınlanmıştır.
London 1769, 39x50 cm
Frederick Calvert yahut bilinen adıyla 6. Baron Baltimore (1731 - 1771), babasının aksine siyasete ilgi duymayan ve yaşamını savruk harcamalar ve skandallarla geçirmeyi tercih eden bir İngiliz asilzadesiydi. Babasının vefatı sonrası Amerika´nın Maryland Eyaleti´nin Özel Valiliği´ni miras alarak büyük bir gelir elde eden Baltimore, buradan ve diğer mülklerinden gelen aylık 10.000 sterlinle masraflı yaşamını idame ettiriyor ve sosyetede sivriliyordu. 1768 yılında güzelliğiyle meşhur şapka satıcısı bir kadını kaçırıp tecavüz etmekle suçlanarak mahkemeye çıkarılan Baltimore, burada jüri tarafından suçsuz bulunup beraat ettirilse de kamu baskısından kurtulamamış ve çareyi İngiltere´yi terk etmekte bulmuştur. Bu ayrılık sonrası bir daha İngiltere´ye dönmeyen Baltimore, uzun süre farklı ülkelerde seyahat ettikten sonra 1771 yılında, henüz 40 yaşındayken Napoli´de hayatını kaybetmiştir. Sağlığında sık sık seyahat eden Baltimore, sanatçı Francis Smith eşliğinde İstanbul´a da ayak basmış, şehirde kendi haremini kurduğu söylentileri yayılıncaya kadar da burada yaşamıştır. İstanbul ve Türkler hakkında kapsamlı bilgiler ihtiva eden seyahatnamesi ise Smith´in çizimleriyle desteklenerek, 1767 yılında Londra´da yayınlanmıştır.
London 1769, 39x50 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sol alt köşesi kopuk haliyle. Kopukluk nedeniyle ismi görülmeyen figür, Akçakoca Bey´dir. Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
Sultan II. Mahmud devriyle başlayan Batı tarzı Türk resminin öncü isimlerinden biri olan Arif Mehmed ya da bilinen adıyla Müşir Arif Paşa (1808 - 1865), askeri vazifesi sırasında resimle uğramış; bilhassa Türk kıyafetleri konusunda derin araştırmalar yaparak, Osmanlı devlet adamlarının kostümlerini ustalıkla resmetmiştir. Bu çalışmalarından meydana gelen ve 1873 yılında Paris´te ve İstanbul´da yayınlanan "Mecmûa-i Tesâvîr-i Osmâniyye", "Türkiye´de ilk resimli" kitap olarak takdim edilmiş ve uzun yıllar Türk kültürü ve tarihi araştırmacılarının başucu kaynaklarından biri olmuştur.
Lemercier, Paris, 1863, 55x39 cm
1843-1930 yılları arasında yaşayan İtalyan oryantalist ressam Leonardo de Mango, resim çizmeye 20 yaşında, oldukça geç bir yaşta başlamasına rağmen sarsılmaz azmiyle kendisini mükemmelen geliştirip Napoli Akademisi´ne girmeyi başarmıştır. Akademide 8 yıl eğitim aldıktan sonra çağdaşları gibi egzotik ve mistik Doğu´yu görmeyi arzulayan ressam, 1874 yılında Beyrut´a gelip, 9 yıl yaşayacağı bu şehirde birçok esere imza atmıştır. 1893 yılında İstanbul´a gelen Mango, masalsı şehirden büyülenerek ömrünün sonuna kadar burada yaşama kararı almış ve son nefesini vereceği şehrin dört bir yanını ustalıklı bir şekilde resmetmiştir. Müzayedemizde sunduğumuz eser, ressamın "Çeşme Başında" adlı ve 1899 tarihli çiziminin kendisinden imzalı fotoğrafıdır. Fotoğraf, ressam tarafından 1927 yılında imzalanarak bir dostuna armağan edilmiştir.
Çerçevesiyle birlikte 33x43 cm
Hayatı hakkında bildiklerimiz sınırlı olsa da, geriye bıraktığı eşsiz resimleriyle sanat tarihinde mühim bir yer tutan İtalyan asıllı ressam Luigi Mayer (1755 - 1803), Orta Doğu´yu en detaylı resmeden Avrupalı ressamlardan biri addedilir. 1776 yılında İstanbul´a İngiliz Büyükelçisi olarak atanan Sir Robert Ainslie´nin maiyetine katılarak şehre ayak basan Mayer, burada bulunduğu yıllarda masalsı şehri ustalıkla resimlemiştir. Antik Doğu´ya oldukça meraklı olan Ainslie, tüm masraflarını karşılayarak kendisini Osmanlı topraklarında bulunan tarihi eserleri resimlendirmesi için görevlendirmiş ve böylece Mayer´in arkeolojik sitler başta olmak üzere Anadolu ve Orta Doğu topraklarında 1794 yılına kadar çizeceği enfes resimler tarihe geçmiştir. Yalnızca antik kalıntılar ile sınırlı kalmayıp etnik tipleri ve kostüm çeşitliliğini de resimleyen Mayer´in eserleri 1800´lü yıllardan itibaren taşbaskı gravürler halinde geniş kitlelere yayılmış ve hayli popüler hale gelmiştir.