18 Şubat Pazar günü saat 14.00'te, Harbiye Divan Otel'inde yapacağımız ikinci salon müzayedesi için çok heyecanlıyız! Bu müzayedemiz, diğer müzayedelerimizden farklı olarak, satıcıların istekleri doğrultusunda Dolar kuru ile gerçekleşecektir. Canlı müzayede öncesi internet üzerinden teklif toplanmaktadır. Nihai sonuç, 18 Şubat Pazar günü, canlı olarak her bir ürünün sırasıyla satışından sonra belli olacaktır. Müzayedemize katıldığınız için çok teşekkür eder, keyifli bir deneyim yaşamanızı dileriz.
Atatürk'ün, Pasinler Depremi sonrasında yaptığı Erzurum ziyaretinde Erzurum Lisesi'ne ayırdığı zamanı Ahmet Hamdi Tanpınar şöyle anlatıyor: "Bir ikindi vakti lisede otururken boğuk bir gürültü ile yerimizden fırladık. Her şey sallanıyordu. İlk önce şehrin yıkıldığını zannettik, halk bir türlü evlerine girmek istemiyordu. Bu korkuya, o sıralarda Erzurum'a gelerek ATATÜRK son verdi. ATATÜRK' ü ilk defa Erzurum'da gördüm. Onunla tek konuşmam da Erzurum Lisesi'nde oldu. İki gün evvel Kars Kapısı’nda bütün şehir halkı ile beraber karşılaştığım adam, liseye gelir gelmez, beraberindeki "huzuru mutad zevatın" arasından adeta sıyrılarak aramıza girdi. O gününü Erzurum Lisesi'ndeki hocalara, talebelere ve orada rastlayacaklarına vermişti. Yarım saatte gidecekti. Üç buçuk saat bizimle kaldı. Erzurum Lisesi' nin beyaz badanalı tek kanepesi kırık muallimler odasında bana sorduğu suallere cevap verirken zihnim şüphesiz onunla çok doluydu."
Üzerine eski harflerle "Gazi Paşa muallimler arasında" notu düşülen fotoğrafın yapıştırıldığı kartonun arka yüzünde, yeni harflerle ve daktiloyla yazılmış "Gâzi Erzurumda muallimler arasında. 30 eylül 1924. Oturanlar soldan: açık renk kalpaklı Rauf (Rize), Kılıç Ali (G. Antep), Ferik Ali Sait Paşa (Akbaytogan), Gâzi, Vâli, Zühtü, en sağda yarbay Tevfik (Bıyıklıoğlu), Gâzinin arkasında başyâver binbaşı Rüsuhi (Savaşçı), muhafız kıt´aları kumandanı binbaşı İsmail Hakkı (Tekçe)." açıklaması yer almaktadır.
Fotoğrafta arka sırada, sağdan üçüncü, genç edebiyat muallimi Ahmet Hamdi'dir.
Atatürk’ün isteği üzerine sinema öğrenimi
görmüş, onu anlatan bir film çevirmiş; yine Atatürk’ün isteği ile roman,
liberetto, piyes yazmış çok yönlü bir sanatçı olan Münir Hayri Egeli'nin, "Atatürk'e En Çok Benzeyen Heykel" ödülü kazanan ve çok sayıda röprodüksiyonu yapılan bronz röliyefinin, kazıma imzalı orijinali...
Osmanlı Büyük Locası’na (Maşrık-ı Azam-ı Osmani) bağlı, yüksek dereceli bir mason olan Doktor Rasim Ferid Talay (1889 – 1965), Atatürk’ün “sırdaşlık” ölçüsünde, en yakın arkadaşları arasında yer alan ve Atatürk’le ilgili anılarda sık sık sözü edilen bir isimdir. Ruşen Eşref’i Atatürk’le tanıştırarak ona “Anafartalar Kahramanı Mustafa Kemal’le Mülakat” yazı dizisini hazırlatmış, Atatürk’ün Fethi Okyar’la birlikte çıkardıkları Minber gazetesinin sorumlu müdürlüğünü üstlenmiş, Milli Mücadele yıllarında Felah Grubu içinde Atatürk’ün İstanbul’daki haber kaynağı olmuştur. Atatürk’ün, Boğaz’daki işgal donanmasına karşı “Geldikleri gibi giderler!” sözünü söylediğinde yanında yaveri Cevat Abbas Bey ve Doktor Rasim Ferid vardır. *PVC ile kaplanmış kartvizitin sağ alt köşesi kopuktur.
Atatürk´ün, para ve pulların üzerine basılan en güzel fotoğraflarını çektiği için "Atatürk´ün Fotoğrafçısı" olarak hatırlanan Jean Weinberg´in, baskı tekniği ve estetik yönünden dönemini aşacak ölçüde fevkalade albümün; devlet adamları, âli zevat ve diplomatlar için tahsis edilen lüks tab´ı... Dönemin yönetici ve bürokratlarının yanı sıra; sanatçıların, edebiyatçıların, gazetecilerin portrelerine, el yazısı örneklerine, Kurtuluş Savaşı dönemi fotoğraflarına ve Türkiye manzaralarına yer veren albüm, orijinal cildi içinde ve kuşe kâğıda basılmıştır. Kurtuluş Savaşı sırasında Mustafa Kemal ve arkadaşlarının fotoğraflarını çeken Jean Weinberg, işgal altındaki İstanbul´un da fotoğraflarını çekmiş, aynı zamanda Latin harfleriyle ilk İstanbul rehberini de hazırlamıştır.
Kurtuluş savaşı sırasında, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını tanıtmak ve propaganda amacıyla yayımlanan 45 adet mektup kağıdı ve zarf mevcuttur.
Halı üzerindeki desenin, Enver Paşa ve Resneli Niyazi'nin birlikte resmedildiği, İkinci Meşrutiyet propaganda afişiyle benzerliği dikkat çekicidir.