ARTE SU ARTE, 20.11.2022 saat: 21:00'a kadar internet sitemizden pey verebilirsiniz. 21:02 itibariyle canlı mezat başlayacaktır. Kitap, Dergi ve süreli yayın hariç tüm ürünlerden % 20 ürün KDV'si alınmaktadır. Komisyon Oranı: % 20 + KDV'dir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 1 HAFTADIR.
Ressam, seramik ve grafik sanatçısı olan Ruzin Hanım 1954’de ilk sanat atölyesini Beyoğlu’nda açtı. 1958 yılında İstanbul Belediyesi’ne sanat müşaviri olarak atandı. Dekorasyon projeleri, panolar, festival çalışmaları, İstanbul sergi komiserliği gibi çeşitli faaliyetlerde bulundu. 1958-1978 yılları arasında Beyoğlu ve Taksim Sanat galerilerini yönetti.
Asker ressamlar kuşağının önde gelen temsilcilerinden biri olan Hoca Ali Rıza, İstanbul’un Anadolu yakasının mütevazı hayatının içine doğar ve doğduğu semtin adı ile "Üsküdarlı Ali Rıza" olarak anılır. Karakalem ile suluboya tekniğindeki yetkinliği ve hızlı çalışma temposuyla binlerce eser üretmiştir.
Asker ressamlar kuşağının önde gelen temsilcilerinden biri olan Hoca Ali Rıza, İstanbul’un Anadolu yakasının mütevazı hayatının içine doğar ve doğduğu semtin adı ile "Üsküdarlı Ali Rıza" olarak anılır. Karakalem ile suluboya tekniğindeki yetkinliği ve hızlı çalışma temposuyla binlerce eser üretmiştir.
Turgut Zaim´in ölümünün ardından 1982-1983 yılında Yahşi Baraz Sanat Galerisinde açılan sergi için seçilip basılan ve sergiyi ziyaret eden sanatseverlere armağan edilen baskılardan olup, eserin alt köşesindeki paraf; ressamın kızı Oya Zaim Katoğlu tarafından atılmıştır.
"Sevgili Aylacağıma Sevgilerimle" ithaf ve imzasıyla...
Bedri Rahmi Eyüboğlu atölyesinden 1973- 1974 öğretim yılında mezun olan, Türkiye’nin çeşitli yerlerinde 53 kişisel sergi ve yurtdışında; Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya ve Hollanda’da 5 kişisel sergi açan Muzaffer Akyol, yaşamını ve çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.
Ressam, karikatürist, yazar, film yönetmeni gibi çok yönlü bir kültür adamı olan Abidin Dino, çağdaş Türk resminin öncülerindendir. Türk resim tarihinde D Grubu ve Yeniler Grubu adlarıyla anılan sanat topluluklarının öncülerindendir.
1951 yılında Bedri Rahmi Eyüboğlu Atölyesi´nden mezun olan, 1973 yılına kadar Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü´nde öğretim görevlisi olarak çalışan Turan Erol, hâlâ Ankara ve Bodrum´daki atölyelerinde çalışmalarını sürdürmektedir.
Yeni-Dışavurumculuk akımının öncülerinden olan ve ayrıca yaptığı multi-medya enstalasyonları ve kolajli siyasi sanat eserleriyle de tanınan Baykam, sürekli kabuk değiştirmeyi seven bir sanatçıdır.
Özer Kabaş, 1971´de iki kardeşi ile birlikte kurduğu Urart Sanat Atölyesinde modern takı tasarımında öncülük yaptı. 1983´te Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde dersler vermeye başladı. 1990 yılında Resim Ana Sanat Dalı´nda profesör, 1991´de Resim Bölümü Başkanı oldu.
Hikmet Onat ve İbrahim Çallı´nın öğrencisi olan Ali Avni, Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliğini kurdu ve 1967´de emekliye ayrılana kadar atölye hocalığı görevini sürdürdü.
Yeni-Dışavurumculuk akımının öncülerinden olan ve ayrıca yaptığı multi-medya enstalasyonları ve kolajli siyasi sanat eserleriyle de tanınan Baykam, sürekli kabuk değiştirmeyi seven bir sanatçıdır.
"Ayla´ya" ithaf ve imzasıyla.
Yeni-Dışavurumculuk akımının öncülerinden olan ve ayrıca yaptığı multi-medya enstalasyonları ve kolajli siyasi sanat eserleriyle de tanınan Baykam, sürekli kabuk değiştirmeyi seven bir sanatçıdır.
Kendi hayatı her ne kadar acı, hüzün, hastalık, alkol gibi zorluklarla dolu olsa da bütün yapıtlarında yaşama sevinci hakim olan Fikret Mualla, bu eserinde de coşkulu bir müzikal ortamı yakalamayı başarmıştır. Cazcıları resmettiği çok sayıda resmi vardır.
1980 yılında Papa II. Jean Paul´un portresini yapması için çağrılması ve 1986´da dünya barış yılına ithafen yaptığı resmin sergilenmesiyle dünya çapında tanınan Rasin Arsebük'ün, portrelerinde kendine özgü bir tarzı vardır; figürler zayıf uzun saçlı, özelikle büyük ve canlı gözleriyle dikkat çekmektedir.
1945-46 eğitim döneminde Samsun Lisesi´nde resim öğretmenliği yapan ressam Hasan Kavruk hocanın, talebeleri resme alıştırmak için verdiği ödevlerden oluşan 14 adet çizim bulunmaktadır. Hasan Kavruk, İbrahim Çallı ve Mahmut Cüda ile Türk Ressamlar Cemiyeti´ni kurmuş, 1966´da Yılın Ressamı seçilmiş önemli ressamlarımızdandır.
1945-46 eğitim döneminde Samsun Lisesi´nde resim öğretmenliği yapan ressam Hasan Kavruk hocanın, talebeleri resme alıştırmak için verdiği ödevlerden oluşan 14 adet çizim bulunmaktadır. Hasan Kavruk, İbrahim Çallı ve Mahmut Cüda ile Türk Ressamlar Cemiyeti´ni kurmuş, 1966´da Yılın Ressamı seçilmiş önemli ressamlarımızdandır.
1945-46 eğitim döneminde Samsun Lisesi´nde resim öğretmenliği yapan ressam Hasan Kavruk hocanın, talebeleri resme alıştırmak için verdiği ödevlerden oluşan 10 adet çizim bulunmaktadır. Hasan Kavruk, İbrahim Çallı ve Mahmut Cüda ile Türk Ressamlar Cemiyeti´ni kurmuş, 1966´da Yılın Ressamı seçilmiş önemli ressamlarımızdandır.
1945-46 eğitim döneminde Samsun Lisesi´nde resim öğretmenliği yapan ressam Hasan Kavruk hocanın, talebeleri resme alıştırmak için verdiği ödevlerden oluşan 10 adet çizim bulunmaktadır. Hasan Kavruk, İbrahim Çallı ve Mahmut Cüda ile Türk Ressamlar Cemiyeti´ni kurmuş, 1966´da Yılın Ressamı seçilmiş önemli ressamlarımızdandır.
1945-46 eğitim döneminde Samsun Lisesi´nde resim öğretmenliği yapan ressam Hasan Kavruk hocanın, talebeleri resme alıştırmak için verdiği ödevlerden oluşan 16 adet mevsim ve 12 ay çizimi bulunmaktadır. Hasan Kavruk, İbrahim Çallı ve Mahmut Cüda ile Türk Ressamlar Cemiyeti´ni kurmuş, 1966´da Yılın Ressamı seçilmiş önemli ressamlarımızdandır.
"Sevgili Ayla Hüngen için" ithaf ve imzasıyla.
Duran Karaca’nın sanatı, yöresel Türk resminin özgün örnekleri arasında yer alır. Doğup büyüdüğü Çukurova çevresinin pamuk işçileri ve bu yörenin görünümleri onun resimlerine sürekli bir konu oluşturmuştur.
"For Ayla" ithaf ve imzasıyla.
Ebster´in resimlerindeki amacı çocuklara sevindirmek için resimli kitapların gösterilmesi ya da masal anlatılması gibi, gerçekçi bir dünyaya götürmektir.
"Ayla´ya" ithaf ve imzasıyla.
Türk fotoğrafçı ve ressam olan Doğançay, yarım asır boyunca dünyanın muhtelif şehirlerinde izlediği duvarları sanat eserlerine entegre etmesiyle tanınmıştır.
Sayısız karma sergiye katılan ve çok sayıda kişisel sergi açan sanatçı; İtalya, Fransa, New York, Roma ve Berlin’de resim çalışmalarına devam etmiştir.
"Bedri Rahmi, durup dinlenmek bilmeyen arayış ve yaratış gücüyle sanatının geçirdiği evrelerdeki süreklilik ve tutarlılıkla sanatını, olabildiğine geniş alanlara yaymaya çalışmasıyla ister Doğu´dan gelsin, ister Batı´dan tüm etkilere açık oluşu bu etkileri kendi kişiliğinin mayasıyla yoğurmasını bilerek yeni tatlar, yeni biçimler, yeni renkler, kısacası kendince bir resim dünyası kurmasını bilmiş olmasıyla yol gösterici örnek bir ressamımızdı."
İstanbul Efendisi, Musahipzade Celal tarafından yazılmış olan seyirlik bir oyundur. Türk tiyatrosu klasikleri arasında sayılan eser, etnik unsurlar içermekle de ayrı bir özelliğe sahiptir.